SensOtheque

I love the sensOtheque blog, a virtual magazine that accompanies the website http://www.sensOtheque.com. Most entries are also in English as they concern every erotomaniac around the globe.
This article was published in ‘De Morgen Wax’, 14 november 2009.

Ik schrijf dit stukje in bed. Niet zomaar een bed. Zeg immers nooit bed tegen mijn sierlijke twijfelaar. Een antiek ledikant getooid met satijnen lakens en een schandelijke stapel kussens. Daartussen mijn lievelingspeluwtje, donzig en romig en met geheim opbergvakje. Wat daarin zit kan ik onmogelijk vertellen. Ik klap immers niet uit het bed. Maar het doet wonderen, dat moet ik u meegeven. En het gaat altijd mee op reis. Evenmin onmisbaar zijn de lekkernijen op en in mijn nachtkastje: een toren liederlijke lectuur, notitieboekje en pen, kersenpitje, slaapmuts, wollen kousen voor de vrieskou, warmwaterkruik, een resem smeersels voor boven en beneden, en een onzedelijke hoeveelheid dromerijen.
‘Bent u niets vergeten, Rafaela?’, hoor ik u denken. Waar is het nec plus ultra van de bedaccessoires: de man? Wel. Denkt u maar niet dat ik geen man heb. Een beetje dame van wilde zeden weet altijd wel een of andere lijfknecht te strikken om haar voeten te likken. De likkebaardende van dienst ligt immers zelfgenoegzaam te ronken in het kingsize bed next door. Veilig en ver weg om mijn nacht- en zielenrust niet te verstoren. Want in mijn dormitorium geen gesnurk, geen gewoel en geen gewip. Om van winden nog maar te zwijgen. Dit slaapvertrek dient om te slapen. (En, toegegeven, om al eens een geil standje uit te proberen, zo op mijn eentje. Oefening baart kunst, en talent heeft men nooit teveel.)
Maar, terug naar het heerschap in de aangrenzende kamer. Hij krijgt af en toe bezoek. Als ik diep in de nacht genoeg heb van het allene spelen, sluip ik stiekem naar hem toe. Fluitend, ronkend en puffend ligt Bacchus himself daar schaamteloos de nacht te verkrachten. Wanneer ik mijn meest gewiekste zelf ben, weet ik me in een mum van tijd binnen te werken in dit verhaal. Slaapdronken vergrijpt hij zich aan mij, en als ik aangenaam ben voldaan voorzie ik hem op mijn beurt van een hoeveelheid verwennerij. Na deze hand- en spandiensten geef ik hem terug aan de nacht. En ga ik mijn eigen warmte opzoeken. Met Sartre en de Beauvoir in mijn twijfelaar. En gedachten aan mijn minnaar.
Misschien snuift u nu wel bedenkelijk. Even bedenkelijk als sommige gasten die de eer hebben onze bovenverdieping aan te doen. Je ziet zo het alarmbelletje rinkelen in hun hoofd: ze slapen apart! Ze leven naast elkaar! Ze leiden een seksloos bestaan! Laakbare praktijken! Schande, zonde, taboe! O goddeloze wezens! Voor een samenlevend koppel geldt immers de volgende ongeschreven regel: u zult het bed delen, elk slapend ogenblik van uw gedeelde leven. U zult slapeloos zijn als hij eindeloos ligt te wrikken, u zult op de meest onzedelijke uren worden gewekt als hij de plee opzoekt. U zult bovendien uw zin ver moeten zoeken. Naast de sponde staan zijn stinkende pantoffels, zijn onfrisse slip slingert tussen de lakens en bij het ontwaken kust hij u wakker met zijn ochtendadem.
Wel, samenhokkende dames en heren, ik laat deze idylle graag aan mij voorbijgaan. Dat mijn mijnheer slechts wordt ontboden als hij vers is gewassen en geschoren, lijkt mij het enige voorschrift tegen de malaise van beddendood. Geef mij maar de lusten zonder de lasten. Een latrelatie zoals in het oude Rome, toen de wederhelften zich na de wervelingen in het echtelijke bed terugtrokken in de eigen kamers. De tijden van armoede zijn voorbij, van de opeenhoping in de industriële steden. Een beetje dame heeft nu haar eigen droomplek. Een vrijplaats voor haar vurige verzinsels en nachtelijke spinsels. Daarvoor hoef je niet eens rijk te zijn. Alleen een beetje (eigen)wijs.

0 Responses to “SensOtheque”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Mighty inspiration archive of an Art Director - working and living in a Belgium based ad agency.

March 2010
M T W T F S S
« Feb   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

del.icio.us


