more SensOtheque

By Rafaela. Published in ‘De Morgen – Wax’, january 10 2010.

‘Gelukkig Nieuwjaar!’, ‘Beste wensen!’, ‘Maak van 2010 een sprankelend jaar!’, ‘Een goede gezondheid’, ‘Een klein spruitje misschien?’, ‘Een nieuw huis!’, ‘Professioneel geluk!’, ‘…en al wat je hart begeert!’… Bij de jaarwende is menig feestvierder niet verlegen om een gemeenplaats meer of minder. Waarom wenst men me nooit wat ik echt wil, wat ik diep diep in mijn hart écht begeer?! Waarom gooit iedereen kwistig in het rond met dertien-in-een-dozijnwensen en is niemand echt bekommerd om mijn ware geluk? Want wat ik écht wil, wat ik me droom voor het komende jaar is…een harem van heren, een schare mannendieren om me in elk opzicht te plezieren. Nee, geen duizend-en-één wil ik er, maar een select gezelschap van zeven, eentje voor elke dag van de week.
Op maandag wens ik me een Baptiste, een Afrikaanse huisslaaf in een wit gewaad. Zeer gedienstig is hij en minstens even potent. Als ik ontwaak, schuift hij een dienblad op mijn dijen: verse gemberthee, rijpe vruchten, geurig gebak. Hij maakt des ochtends mijn hele lusthof schoon, tooit mijn werktafel met versgeplukte tuinbloemen en verblijdt me voor het slapengaan met Zijne Grootgeschapenheid. Op feestdagen brengt hij al zijn zwartgeblakerde vriendjes mee.
Op dinsdag wens ik me een Edward, een gereserveerde Britse kasteelheer met een briljante geest. Nimmer is hij te vermurwen, zelfs mijn vunzigste grapjes doen zijn linker mondhoek maar heel even krullen. Hij leert me paardrijden en onderwijst me in het bridgen. Zijn bedstee krijg ik nooit te zien; onze meest intieme momenten vinden plaats tijdens de afternoon tea, een informele chitchat tussen de scones en de sinaasappelmarmelade.
Op woensdag geef ik de voorkeur aan Balthus, meester, en niet alleen in de schilderkunst. Hij ontvangt me in zijn statige herenhuis, en verkiest dat ik me naakt neervlij op het schapenvachtje voor het haardvuur. Terwijl ik geboeid naar hem kijk, gaat hij wild tekeer op het canvas. Wanneer een vleug vétiver tot bij mij waait, voel ik mijn hart kloppen tot in mijn kut. Ik onderga zijn geboden en hij allumeert moeiteloos mijn zeehondenblik.
Op donderdag laat ik me onder handen nemen door Hanif, een mysterieuze magiër die slechts twee woorden Nederlands spreekt: tantra en kamasutra. Hij prevelt bezwerende Indische gezangen en bespeelt mijn lichaam even vakkundig als de sitar. Met zijn vaardige handen en vreemde kruiderijen weet hij me te verlossen van elke kwaal en elk ongemak.
Op vrijdag reis ik naar Bretagne. Daar ontmoet ik Gauvain, de geile zeiler. Breedgeschouderd, borsthaar in overvloed, onverzadigbaar. Hij neemt me (mee) in volle zee en steekt me de loef af met zijn vele standjes. Bij volle maan zwemmen we naakt tussen de noctiluca. In een houten cabane op het strand lik ik het zeezout van zijn lid.
Op zaterdag reis ik door naar het zuiden. Daar val ik voor de charmes van Giorgio, een rondbuikige bon-vivant met klaterende lach en een aanstekelijk savoir-vivre. Mijn donkertes dempt hij met welgemikte witzen en de wildste gerechten. Terwijl hij me een overdadige schotel zeevruchten voorschuift, zuigt hij mijn vruchtje klaar.
Op de zevende dag wens ik me een heel bijzonder heerschap, een man die bestand is tegen de meer dan zeven vrouwen die huizen in mij: zwarte Lola en argeloze Lolita, Susan Boyle en Hot Marijke, luie maandstondenslons en Queen of Sheba op killer heels, Markiezin de Merteuil en Madame Bovary, voorbeeldig schoothondje en Venus in pels.
Nu ik het bedenk: schrap die andere zes wensen maar. Geef mij maar een man die zielsveel houdt van al die vrouwen in mij. Dát en niets anders is mijn verlangen voor 2010.

0 Responses to “more SensOtheque”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Mighty inspiration archive of an Art Director - working and living in a Belgium based ad agency.

April 2010
M T W T F S S
« Mar   May »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

del.icio.us


